Filosofie achter De Boecop
De Boecop staat voor ontmoeten. Ontmoeten  in twee betekenissen.

  1. prettige, sfeervolle, inspirerende plek voor feesten, partijen, vieringen, ceremonies, kunst, cultuur en vrijdag avond café,  voor zowel mensen uit De Steeg als toeristen.

  2. ont – moetingsplek, een plek waar niks moet, alles mag, uit kunt rusten,  je zelf kunt hervinden, je talent kunt scherpen, je eigen bedrijf kan starten, aan een team kunt bouwen, een nieuw initiatief kunt uitdokteren, samenwerkingsverbanden kunt ontwikkelen, genieten van kunst en cultuur, een hapje en een drankje  in een gezellige en sfeervolle ambiance.  

Podium
De Boecop biedt daarbij een podium aan:

- een gezellige, inspirerende en bruisende plek voor initiatieven uit het dorp
- Startende ondernemers
- Werkzoekenden
- Kunstenaars en muzikanten
- Jubilea, vieringen, begrafenissen en trouwerijen
- zakelijke arrangementen voor organisaties bijvoorbeeld voor heidagen, leerarrangementen, trainen, persoonlijke ontwikkeling
- SVC arrangementen voor maatschappelijke ontwikkeling (samenwerkingsverbanden tussen organisaties, burger, overheden)

Service Centre de Boecop
Om dit mogelijk te maken  richten we vanuit de pastorie een Service Centre in voor het promoten, coördineren en ondersteunen van alle initiatieven.
Dit Service Centre  bestaat uit leermeesters waar spoedig jongere mensen die een vak willen leren op zullen aansluiten. Een vak willen leren op het gebied van horeca, vastgoedonderhoud, accountmanagement, communicatie en administratie, culturele programmering. 

Op al deze  vakdisciplines zullen zo al samenwerkende bedrijfjes ontstaan, die op enig moment ook dienstverlening naar buiten gaan ontwikkelen, waarmee in eigen inkomsten kan worden voorzien. 

Exploitatie van De Boecop
Het bestuur van de exploitatiestichting van De Boecop voert  regie op het ontwikkelproces, vanuit de intentie dat alle vrijwilligers, activiteitencommissies en betrokken ondernemers  zoveel als mogelijke en wenselijk ondersteund en ontzorgd worden inzake allerlei bedrijfsvoering aspecten.

Belangrijke uitgangspunten  voor de exploitatie zijn:

1          Zo snel als mogelijk exploitabele activiteiten ontwikkelen 

-  focus marktbenadering ligt op uitvaarten, trouwerijen, jubilea enerzijds en arrangementen voor heidagen, teambuilding, trainings- en vergaderlocatie anderzijds

- het met de Boecop activiteiten  slim aansluiten op regionale activiteiten als  passage en andere lokale en regionale activiteiten die publiek trekken.

2          Initiëren, coördineren en uitbreiden van culturele activiteiten; jamsessies, jazzcafé, bluescafé op vrijdagavond en zondagmiddag en andere door vrijwilligers ingebrachte ideeën

3          met het groeien van de exploitatie het laten meegroeien van de Boecop organisatie, enerzijds door  mensen  en vast dienstverband te kunnen bieden en anderzijds het herinrichten en onderhouden van kerk en pastorie.

Community ontwikkeling is succesfactor 
Belangrijk is dat alle betrokken ondernemers, vrijwilligers, werkzoekenden, startende ondernemers zich onderdeel kunnen voelen van het concept, zich thuis gaan voelen, en daarmee als ambassadeur gaan optreden. We zullen met elkaar  de komende maanden al samenwerkende ervaring op doen, en samen betekenis geven aan het concept, het uitwerken van de mogelijkheden en ook samen de bijbehorende randvoorwaarden en huisregels ontwikkelen. Alle betrokkenen worden zo onderdeel en ambassadeur van het concept, in ruil voor gezelligheid, persoonlijke zingeving, betekenisgeving en professionalisering enerzijds en het voordelig gebruik maken van de faciliteiten anderzijds.  

Wil je ook meedoen, zoek je een gezellige plek om activiteiten te ontwikkelen, wil je achter de bar staan, heb je leuke spulletjes over voor de aankleding en inrichting  van de werkplekken in de pastorie, zoek je een leuke plek voor een die feestje, of ben je gewoon nieuwsgierig, schroom niet contact op te nemen met Bartele Bouma (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Ewoud Coppers (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. )